Etiketter

, , , ,

Helgluncherna här hemma blir oftast något ihoprafsat, lite beroende på hur många som är hemma för tillfället.

Ibland önskar jag att luncherna här var av samma tradition som i sydeuropa där man umgås över helgluncher i timmar, familj som grannar. Där är det tradition och en väldigt mysig sådan tycker jag. 

Så idag bjöd jag in till familjelunch här hemma 🙂
Well, vi satt inte i flera timmar men mysigt var det.


Jag gjorde det enkelt för mig och gratinerade färdigfyllda cannelloni (ricotta och spenat) i en grädd- och tomatsås (-> den här som jag använder till lasagne.)
Strödde riven ost över och hade cannellonin i ugnen i 200 grader i 20 minuter.


Jag gjorde också en sallad på lufttorkad skinka från Kroatien, vattenmelon och färsk basilika.


Ett gudomligt gott surdegslevain fick jag med mig från en konditorimässa jag var på igår. Mums!


Och burrata med flingsalt, grovmalen svartpeppar och lite olivolja ringlat över.


Dukade med mina fina servetter från Joy Zandén. Älskar mönstret och färgerna!

Önskar er en fortsatt trevlig söndag!