Etiketter

, , ,

Vilken härlig helg jag har haft!
Fint väder, firande av nybakad 40-åring och en riktig go´fika 😉 bland annat.


I lördags var jag inne i stan hela dagen. Vädret var fantastiskt och det var ett härligt folkliv överallt. 
Jag mötte upp den här sköna bönan som nyligen fyllt 40 år och som vi skulle fira med bubbel och jordgubbar i Humlegården.


Världens finaste Jenny ❤

Jenny och jag lärde känna varandra i Biarritz för snart sju år sedan när jag var där med mitt dåvarande jobb på surfresa arrangerad av Surfakademin. En helt underbar resa!! (Tips! gå in på länken ovan och njut av deras inspirerande hemsida…)
Jenny var en av värdarna för Surfakademin och jag åkte ofta med i hennes bil när vi skulle iväg till en strand eller till en restaurang.

Jenny jobbar mycket utomlands och vi ses inte så ofta men som de nära vänner vi har blivit så har vi alltid så himla kul ihop och uppdaterar oss snabbt ;-).

Det blev flera timmar på en stor filt i Humlegården i värmen och bland alla glada (möhippor) sällskap :-), så himla mysigt.
Därefter gick vårt sällskap vidare till Bar Central, ett snyggt ställe med östeuropeisk mat & dryck för lite middag.
En riktigt mysig lördag.

Igår på eftermiddagen blev jag så himla sötsugen och detta var vad jag kunde skramla fram hemma. Jordgubbar, rabarber och lite frysta vinbär.

Hade innan sett ett recept på kladdkaka med jordgubbar och rabarber hos en av mina favoritbloggar Matplatsen
Så jag surfade in där igen och bakade efter det receptet och OMG vad gott det blev.
Kladdigt, sött och syrligt (helt i min smak) och så med vispad grädde till, mums!
Helst ska det vara färska bär men några frysta vinbär gick bra att ha med.

Jag länkar till receptet här

En trevlig måndagskväll önskar jag er!