Etiketter

, ,

Vilket väder vi har haft idag, på vår nationaldag. Helt underbart!
Har haft en riktig hemmadag idag med handling, tvätt och lite annat pyssel. Njuter så av att vara hemma igen – tillsammans allihopa ❤

Grillat har vi gjort både till lunch och till middag. Och innan middagen fixade jag en drink med lite av vad jag hittade här hemma.

Jag mixade en halv liter frysta jordgubbar med lite vattenmelon och saften från en lime
Hällde upp en skvätt dessertvin i vardera glas och fyllde på med jordgubbs- och melonmixen och toppade sedan med citronläsk. Dekorerade med grönmynta och limeklyftor. Jättefräscht blev det.

Resten av innehållet i minivattenmelonen fick Sofia och därefter fyllde jag upp den med vatten och satte en bukett blommor i. 
Ett tips jag hittade i en engelsk trädgårdstidning från 80-talet :-).


Kram!