Etiketter

,

Imorgon bär det av till Budapest för mig och en väninna. Har aldrig varit där förut så det ska bli kul. Varmt och skönt också verkar det som 🙂
Är det någon som har varit där förut och vet vad man bör se och framförallt inte missa så tipsa gärna.

Idag var jag ju bara tvungen att baka en budapestrulle till fikat.
Vacker blev den inte men jättegod! Bland det godaste jag bakat faktiskt.

Hade nog marängen inne en aningens för länge i ugnen, den tappade segheten lite och blev svårrullad och inte så snygg då. 

Men med bakverkens ”foundation”, dvs florsocker ,så kan man få ihop det ändå – och med lite vackra hallon till såklart :-).
Jag fyllde rullen med färska hallon och kombinationen nötmaräng-vispgrädde -hallon är gudomlig. Prova det om ni gör en budapestrulle!

Jag hittade ett bra recept här. 

Nu blir det fetaostlax till middag med stekt grön sparris till – en favorit i det här hemmet.

Och så lite Eurovision på det…

Önskar er en härlig lördagkväll!