Etiketter

, , ,

Puuhh…
Är helt slut efter att under total ångest ha letat igenom precis hela huset efter Sebastians plånbok som var försvunnen.

Vi skulle cykla till affären för att handla lite smått och jag ber honom hämta sin plånbok och han svarar: men den har ju du mamma. Den har du haft sedan vi var i Täby Centrum förra söndagen. Va??? Har du inte fått tillbaka den?? Nähä…

Jag går igenom hela förra veckan i huvudet och inser att jag bytte väska ett par gånger men kunde inte minnas att jag sett hans plånbok, ångest!

Sedan letade vi överallt i två timmar, t o m bland kastrullerna men den fanns ingenstans.
I plånboken hade han både sparade pengar och engelska pund som han fick i födelsedagspresent och jag kände mig som världens sämsta mamma. 

Till slut hittade jag den på ett ställe där jag letat två gånger och Per en gång. Helt plötsligt bara låg den där i lådan, inkilad vid sidan av ett par T-shirts. Den lättnaden alltså…

Då kom jag på att jag la den där när jag bytte väska en tidig morgon och Sebastian fortfarande sov. Bra gömställe tänkte jag väl för att den i alla fall inte skulle ligga framme. 

Nåväl, slutet gott allting gott och här kommer ett tips på en somrig drink som blev jättepopulär förra sommaren. (Den skulle jag ha behövt idag…)

Kram

En rosévin- och jordgubbsdrink à la Stockholm Tea House

  1. Koka ihop en sockerlag på 2 dl vatten och 1 dl strösocker och låt den svalna.
  2. Mixa sedan ca 0,75 dl sval sockerlag med en näve färska jordgubbar och saften från en lime. (Ställ in resten av sockerlagen i kylen att använda till nästa gång.)
  3. Häll upp en skvätt av jordgubbssockerlagen i ett par vinglas och fyll sedan på med väl kylt rosévin enligt önskad mängd.

Servera drinken till goda salta snacks.