Etiketter

, ,

Vad gjorde man utan dessa räddningsplankor när det måste gå undan?
När man kommer hem sent , alla är hungriga och inget finns förberett.

Här är en klassiker som räddat en del (hunger)krissituationer under åren, ”man tager vad man haver tortillapizzan” ;-).

Riven ost av en eller flera sorter och tortillas har jag i princip alltid hemma i frysen. Sådant som blivit över och som passar just till panikpizzor.
Därefter är det bara att spana runt i skåp, kyl och frys – alltid finns det något som passar att lägga på pizzan.

Just min tortillapizza ovan fick blandad riven ost, inlagda jalapenos (det måste jag bara ha), rökt skinka och grönkål som jag älskar.  
In i ugnen i 275 grader ett par minuter och sedan är middagen klar.


Tips!
Det här är också ett bra mellistips eller en kul grej att ha på kalas, att man får göra sin egen tortillapizza. 

Ikväll ska jag testa ett nytt recept jag hittade i en mattidning i veckan. Ett recept av Lotta Lundgren som verkar riktigt gott. Blir lite åt det asiatiska hållet.
To be continued…

En härlig fredagskväll önskar jag er ❤