Etiketter

, ,

215_2962

Så här ser det oftast ut när jag äter lunch själv: mackor av något slag och en tidning framme (eller datorn…;)).

Idag har jag jobbat hemifrån för att synka in utvecklingssamtal med Sebastian i hans skola på förmiddagen.
I Sebastians skola håller eleverna i sina utvecklingssamtal själva och de är så kul.
Han har varit så taggad inför detta  och han var verkligen jätteduktig. En jättebra träning som triggar både ansvarskänsla och delaktighet.
Mot slutet av samtalet kom fröken in och rundade av.

Efter utvecklingssamtalet var det bara att ge sig ut i snöstormen och bege sig hemåt igen, burr…

215_2980

Dagens lunchmackor blev bruschettas med de rödaste tomaterna jag hittade i affären och färsk basilika. Detta finskuret ihop och blandat med olivolja (med citronsmak) och lite flingsalt, blev en jättegod blandning att toppa brödskivorna med.
Brödskivorna hade jag stekt lite lätt i olivolja (utan citronsmak) innan och låtit rinna av på hushållspapper.

Fetaosten skar jag i små kuber och grillade i ugnen under passning en sisådär 3-5 min. och la ovanpå bruschettablandningen. Så gott!!

Tips!
Skär upp brödskivor av ett levainbaguette och gör precis som ovan så har ni ett jättegott tilltugg till rosévinet i sommar ;-).