Etiketter

, , ,

Kall, gnistrande, (halkig…) och vacker – januari visar upp sig som den vintermånad den är.
Jag har haft så fullt upp sista tiden och ska försöka komma ikapp lite nu.
Idag skall granen tas ut och lite nya saker ska få flytta in. Har lite saker som jag förvarar ute i lekstugan som nu ska få komma in i värmen och sätta färg och göra lite nytta 🙂

Sitter för övrigt och håller tummarna för att min mamma hittar två likadana kuddar som hon själv köpt till två av sina fåtöljer. Jag vill ha två till vår soffa.
Hon skall ut och spana nu på förmiddagen inne i stan…

215_2108

I fredags kväll hade jag mina arbetskamrater hemma på ”Halv åtta hos mig-middag” och bjöd på rätten ovan till förrätt.
En favorit som snabbt snos ihop om man förberett ingredienserna innan.

Bresaola med hyvlad långlagrad parmesanost, ruccolasallad, agavesirapskaramelliserade pistagenötter, en god olivolja och grovmalen svartpeppar och lite smulad flingsalt.

Pistagenötterna skalade jag först och la de sedan i en eldfast form och ringlade lite agavesirap över och satte in dem i ugnen på gill/rostning ett par minuter. Passning krävs!
Lät dem sedan svalna och grovhackade de sedan inför servering.
Gott!

Till varmrätt bjöd jag på den här fisksoppan

Och till efterrätt den här >här rätten<-
215_7574
Vit chokladpannacotta med hallon
. En efterrätt från Halv åtta hos mig på TV.
Den är en riktig favorit här hemma!!

Önskar er ella en riktigt skön söndag!