Etiketter

, , , , , ,

Sitter med en filt om mig och funderar på om huset snart lyfter och far iväg.
Det har blåst och blåser fortfarande helt galet idag.

215_2089
-Blåsigt och grått utomhus och färg, värme och vitaminboost inomhus! 

Jag har gjort en rejäl omgång riktig lyxsmoothie idag. Jag älskar smoothie´s, gärna med rejält med ingefära i.
Dagens smoothie blev en riktig grön vitaminbomb – hur god som helst!

Jag valde att tillsätta en yuzydryck till för att ge smoothien en extra sötsyrlig touch, tunnare konsistens och extra C-vitaminer.

215_2051
Repad och sköljd grönkål, uppskuren perfekt mogen mango och kiwi samt färsk ingefära – allt ner i blendern.

215_2056
Vätska efter tyck och smak. Jag valde som sagt en syrlig yuzudryck som matchade de 
övriga ingredienserna perfekt. Mixade allt ett par minuter och sedan var smoothien klar.

Gott & nyttigt 🙂