Etiketter

, ,

Fetaost i vilken form som helst är bland det godaste jag vet. Fetaost smulad i sallader, som fyllning i pajer, skuren i kuber med vattenmelon, som röra tillsammans med crème fraîche och färsk timjan tex. Ja fetaost går att variera i det oändliga.

Till lunch idag blev det en enklare variant på grekisk sallad med ruccolasallad, soltorkade cocktailtomater, skivad röd lök och en bit varm fetaost.

215_1919

Jag la en rejäl bit fetaost i folie och satte in den i ugnen som värmts upp till 170 grader, i ca 10 min.

Under tiden la jag upp ruccolasalladen, de soltorkade tomaterna och den skivade rödlöken på en tallrik. 
Tog sedan ut osten ur ugnen och la den ovanpå allt och garnerade med lite färsk basilika.

Därefter njöt jag salladen med en bit surdegsbaguette till.

Superenkelt och jättegott!