Etiketter

, , , , ,

Det råder fortfarande influensa här hemma – en envis sort vill jag lova.
Jag har klarat mig ännu så länge och hoppas slippa åka på den. 

Det blir inte så mycket piffiga middagar de här dagarna. Det är liksom inte så stor idé när de övrigas matlust tryter. Så jag har riktig matlängtan just nu och roar mig med att planera maten inför nyårsafton istället – som lär bli mycket lugn ;).
Tills dess hoppas jag på att de övrigas matlust har återvänt (och att de blivit friska såklart!).

215_77191Kycklingbullar i curry- och jordnötssås, en supergod rätt som passar perfekt nu när vinterkylan är här. Receptet hittar du –>här <-

Häromdagen så kikade jag runt på en del recept som jag har lagt upp tidigare här på bloggen och som jag insåg att jag längtar riktigt mycket efter.
-Det är verkligen praktiskt att ha sina favoritrecept samlade här på ett och samma ställe :-).

Tänkte tipsa om några av de rätter jag längtar mest efter just nu.

215_4655
Råkar man ha överbliven risotto hemma måste dessa pankopanerade risottobollar provas. De är såå goda! En god morotstzatziki passar jättebra till. Receptet hittas -> här<-


215_4586

215_4601

Att göra egna dumplings är både kul och riktigt gott. Har gjort det ett par gånger och dessa med räkfyllning är absolut de godaste. Med mangosalsa och en jättegod sås till är det här en av mina favoriträtter.  Receptet hittas –>här<-

215_1814
Cannelloni med ricotta, spenat och rostade pinjenötter i tomatsås.
Det här rätten är också en riktig favoriträtt och de rostade pinjenötterna ger en härlig smak. Servera den med en god sallad till. Receptet hittas –>här<-

215_5818Lammgryta med lime- och myntayoghurt.
En mustig gryta blir så mycket godare med en klick lime- och myntayoghurt i som bryter av. Den här lammgrytan med squash och morötter i är en riktig höjdare, särskilt när den fått stå och musta till sig till ett bra stund. Klicka –>här<- för att komma till receptet.

Smaklig spis mina vänner!