Etiketter

, , , ,

img_4820

I veckan var jag på en Cook-off mellan två bloggkollegor. Temat var nyårsafton och nyårsmeny och de båda deltagarna skulle komponera ihop varsin rätt med några utvalda ingredienser. Den här kvällen arrangerades av Ta fram Det Bästa och gick av stapeln på Urban Delis matstudio i Stockholm.

215_1026

215_1029
På Urban Deli väntade bubbel och goda smårätter till minglet innan tävlingen satte igång.

215_1042

90 min på sig fick Gustav som driver matbloggen Jävligt gott och Linda som har bloggen Lindas Matstuga att tillaga sina tävlingsrätter till 30 (!) personer.

img_4812

Som jag imponerades av dessa två. Att tillaga en rätt i ett helt nytt kök, inför en jury och publik och dessutom på tid, det kan inte vara helt lätt.
I vilket fall så lyckades de båda alldeles förträffligt. Deras rätter blev fantastiskt goda.

Lindas tävlingsbidrag var: Ponzo Cocktail med Jalapenopopcorn och Gustavs bidrag var: Tacos för maten – Tacos på svenskt, mexikanskt och japanskt vis.

215_1061-1

Härligt nog stod de båda två som vinnare när kvällens tävling var över. Gustav vann juryns röster och Linda publikens ❤

215_1075

Lindas rätt inspirerade mig verkligen så nu har jag testat att göra både jalapenopopcorn och en enklare variant på hennes Ponzo cocktail. Den är verkligen jättegod och passar perfekt som en lyxig förrätt.

215_1148

->Här< hittar ni Lindas recept på hennes tävlingsbidrag.