Etiketter

215_0855

Här snöar och stormar det för fullt och adventsstämningen är på topp. Glöggmingel med grannarna och senare födelsedagsmiddag för barnens kusin står på eftermiddagen/kvällens agenda. Mycket mys med andra ord.

Jag älskar den här tiden på året, vägen fram till jul. Stämningen, juldekorationen på gator och torg, julmarknaderna, dofterna av hyacinter, glögg, pepparkakor och granen så småningom. Ja allt som hör julen och våra mysiga traditioner till.

215_0841

Jag köpte inte mina hyacinter i tid så att de hann slå ut till idag men förhoppningsvis sprider sig en härlig doft från dessa om några dagar… 

Har de kommit fler färger på hyacinter än förr undrar jag. Tyckte det kändes så när jag tittade på plasthållarna de säljs i, de som symboliserar vilken färg man köper. 
De var både röda,lila, rosa, blå och vita.
Jag blandade lite i alla fall så får vi se vilka färger det blir till slut :).

215_0847-1
Mitt bidrag till grannglöggen. Bakat med smör och kärlek som synes…:)

215_0839

Igår var jag på en alldeles fantastisk fest tillsammans med 40 andra kvinnor/tjejer hemma hos en väninna som ordnat detta. Det var en härlig mix av underbara gäster, gudomlig mat och i en våning man bara inte trodde existerade. Så otroligt häftigt! En helt fantastisk kväll ❤
Den lite juligt inslagna presenten ovan var till den fantastiska värdinnan.

Nu ska vi alldeles strax ge oss iväg. 
Önskar er alla en fortsatt härlig första advent.