Etiketter

, , , , , , ,

215_0475

Inspirerad av både julen och den fantastiska TV-serien The Crown (på Netflix) blev det saffranssmörkrämsfyllning (mellan) och guldpuder på pepparkakorna idag.
Väldigt enkelt och väldigt gott och julsmak deluxe…;)

215_0463

Jag använde mig av samma recept på smörkräm som jag använder när jag gör macarons, plus att jag la till lite saffranscurd som jag hade hemma.

Smörkräm till pepparkakor (ca 15 st dubbla):

50 gram smör (rumsvarmt)
1 dl florsocker
1 äggula
(2-3 tsk safrranscurd)

Rör ihop ingredienserna till smörkrämen.
Klicka på smörkräm på baksidan av en pepparkaka och sätt ihop den med en likadan i formen.
Lägg de färdiga på ett fat och pudra sedan lite florsocker eller guldpuder om du har och sätt in dem i kylen någon timme.

Servera dem svala till efterrätt, fikat eller på glöggminglet.

215_0506Tea time!