Etiketter

, , , ,

Det har blivit lite glest med inlägg här på bloggen på sistone. Jag förstår inte vart tiden tar vägen (eller jo det gör jag ju) jag tycker ändå att jag är rätt så effektiv. 
Jag får väl skylla lite på snön i alla fall, eller på den stora mängden snö som har fallit. Den har sysselsatt oss rätt bra den senaste veckan…

Igår kom i alla fall belöningen: sol, klarblå himmel och nya pulkan som glatt invigdes. Eller Foam board/Snow rocket, sådan man sitter på knäna och åker på.
Jag har köpt mig en egen. Jag älskar ju att åka pulka och då vill jag ha min egen. Det var sååå kul!!

215_0333-1

Innan vi gav oss iväg ut laddade jag med en ordentlig frukost pimpad med nya kryddor jag fick med mig hem från Sthlm Food & Wine.
(Mat- och vinmässan som pågår till och med idag på Stockholmsmässan i Älvsjö.)

Jag gillar att dekorera maten med lite grönt och de här kryddorna gjorde inte bara äggröran eller smörgåsarna vackrare, de gav dessutom en hel del sting. Särskilt Buskkrassen (den i mitten på bilden ovan) har en kryddig och karaktäristisk smak som verkligen piffar upp. Kika efter den i affären och prova så får ni se.

215_0340
De röda vackra bladen kallas Oxalis (röd). En röd Harsyra helt enkelt.
Väldigt populär på restauranger. Smaken (lite sur som Harsyra) tar inte över och den ger en vilken rätt som helst ett vackert utseende.

215_0392
Morgonens smörgåsar med Buskkrasse och Oxalis, gott och vackert!

215_0370

Önskar er alla en härlig söndag!
Här skall bakas äppelkaka och sättas årets pepparkaksdeg bland annat!