Etiketter

, ,

215_0238

Ni vet när man blir bjuden på något som är så där vansinnigt gott så att man inte kan få det ur skallen. Man bara längtar efter att få äta det igen.  
Det hände mig precis innan höstlovet, hemma hos en arbetskamrat.
Eftersom den här rätten tar sin tid var det inget jag hann svänga ihop innan vi åkte till England.

När vi väl kom hem igen hann jag knappt komma över tröskeln innan jag satte igång med det efterlängtade långkoket. För det är precis vad är carnitas är – ett riktigt långkok på fläskkarré.
Principen hur man äter och serverar carnitas påminner om tacos serverad i tortilla, med goda tillbehör till. Fast det här är ännu godare än tacos tycker jag. 
Carnitas är ganska sött (inte så konstigt då det kokas i Coca cola enligt det här receptet  ;-)) medan tacos är rätt så salt.
De tillbehör som ska vara till är viktiga och mycket färsk koriander måste man ha till.
Åh detta är verkligen sååå gott!

Jag fick rekommendationen att klicka mig in här -> Jonas Cramby´s recept”Den ultimata mexmiddagen” med recept på både carnitas, hemgjorda vetetortillas, pico de gallo, mangosalsa och guacamole bl a. Det tipset ger jag er också.
Sidan är en guldgruva! (Och rolig att läsa dessutom :-))