Etiketter

, , , , ,

215_9646-1

Lite lagom skön julfeeling har infunnit sig här hemma och det har jag inget emot fastän att det ”bara är oktober”.
Har testat lite juldukningar inför kommande projekt och har brasan sprakandes i bakgrunden. Så mysigt så!

Fick hem den här fantastiska lakritskalendern från Lakrits by Johan Bülow för ett tag sedan och sedan dess har tankarna om julen satt igång hos mig. (Har faktiskt redan några julklappar klara…)

215_9693
Är ju helt klart spänd på vad som döljer sig bakom lucka 24… 😉

På tal om jul och julstämning så tänkte jag dela med mig av lite jultips/nostalgi från tidigare på bloggen.

img_8125
Grand Place i Bryssel.

Vid första advent utspelar sig ett musik- och ljusspel på Grand Place i Bryssel som är ett minne för livet när man väl har sett det. Det är så vackert och så stämningsfullt. Hela Bryssel kokar för övrigt av jul från och med den helgen.
Läs mer här -> Plaisir d´hiver

img_8108

img_8105
Härlig julskyltning på Hotel Metropole i Bryssel.

215_9946Kolakakor som är ett måste till jul här hemma!


Kolakakor
100 g rumsvarmt smör
1 dl socker
1,5 msk vaniljsocker
1,5 msk ljus sirap
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 175 grader.
Lägg alla ingredienser i en bunke och blanda ihop till en deg.
Dela degen i två delar och forma till två rullar. Lägg dem på en bakplåtspappersklädd plåt och platta ut dem.
Grädda i 10-12 min. 
Ta ut plåten och skär kakorna diagonalt. Låt de svalna.

* Om man vill få lite extra julsmak på kakorna kan man alltid tillsätta en tsk kanel.

215_9620Julklappsinslagning från förra året. Älskar att lägga julklapparna i de fina tygpåsarna från Bag all.

d30_4345
Fina julklappsetiketter som jag hittat i Brighton.

Önskar er en fortsatt härlig lördag ❤