Etiketter

, , , , , ,

Igår onsdag, en av septembers absolut finaste dagar, var jag på ett bokreleasemingel för bakboken Bakat med glädje – av och med Fredrik Nylén.
Fredrik deltog i Hela Sverige bakar 2013 och kom då på andra plats, helt fantastiskt!!

Bakat med glädje är en vacker och inbjudande bok med ljuvliga recept på mjuka kakor, småkakor, pajer, bullar och tårtor. En riktig guldgruva för oss gottegrisar kan jag lova.
Ett bord stod uppdukat och frestade oss med godsaker ur boken. Vi blev verkligen bjudna på ett riktigt hederligt kaffekalas!

215_8967

215_8957

Det var minst sagt försvinnande gott. Den här kladdkakan hann jag inte ens fram till förrän den var slut.
(Alla passade på att fotografera kakbordet medan det fortfarande var orört ;-))

215_8963

Här hade jag i alla fall turen på min sida och fick mig en bit av en denna ljuvliga blåbärstårta 🙂 Så vansinnigt god!

215_8990
Fredriks (första) superfina bakbok ❤

215_8987

Att Fredrik gillar blått går inte att ta miste på och det har bevisligen flera av gästerna också noterat 🙂

215_8953

Och så även jag. Jag hittade den perfekta blombuketten med lite blått i.
Älskar hortensior och tyckte den här var så vacker.
Det är så bra att hortensia finns som snittblomma också och inte bara som krukväxt.
Buketten köpte jag i den trevliga blomsteraffären East Rock Flowers på Riddargatan 20 (Stockholm)

Den här vackra bakboken är fullproppad med goda recept och fantastiska bilder.
(De allra flesta bilderna är tagna av Fredrik själv.)

Nu är det dags att fundera ut vilket recept jag skall börja med…