Etiketter

, , ,

215_8379 (3)
I morse fick jag nys om den här rätten via Instagram. Tänkte direkt att det här måste vi äta ikväll. Kycklingqueneller med krämig citronsås och färsk pasta.

215_8359

Receptet står Catarina König för, vinnaren av Sveriges mästerkock 2016.
Jag klickade mig in på hennes blogg och kollade upp receptet för att se vad jag behövde införskaffa för att tillaga den.

215_8387

Den här rätten passar såväl till vardag som till fest. Den krämiga citronsåsen är galet god (och mäktig). Den skulle jag kunna äta hur mycket som helst av :-).

Jag la dessutom ett par queneller vid sidan om, utan sås, för den som ville ha dem så.
Det funkade perfekt för de smörstekta quenellerna är jättegoda bara som de är.

215_8383
Den här rätten blev snabbt en favorit här hemma och kommer snart att göras igen!

För att komma till receptet, klicka här.