Etiketter

, ,

215_8000

Jag och barnen befinner oss just nu i Helsingfors dit vi flög tidigt tidigt i morse.
Vi har aldrig varit i Helsingfors tidigare, faktiskt inte i Finland överhuvudtaget. Det var dags med andra ord.

Vi hade tur när vi kom fram till hotellet i morse och fick vårt rum direkt. Det är inte alltid att man får det men att få det just idag var toppen.
Vi ”borstade av oss resdammet” och jag drack en kopp varm choklad, sedan gick vi ut och gjorde stan i flera timmar.

215_7976

Här i Helsingfors kryllar det av restauranger, caféer och barer. Man behöver inte gå många meter innan man kan stilla sin hunger. Det svåra är faktiskt att välja mellan allt som finns. Särskilt med flera viljor inblandade…

215_7982
Saluhallen nere vid hamnen tex. är en riktigt pärla med flera mysiga matställen och en massa goda delikatesser, bakelser mm.

215_7985
Det här såg så gott ut, en pappersstrut fylld med delikatesser.
De hittade jag på ett ställe i SaluhallenDen idén knycker jag 😉

215_7990
Kul idé med lampor i gamla burar (också i Saluhallen).

215_7971
Vacker plats längs med Pohjoisesplanadi (tror jag den heter).

215_7979
På Pohjoisesplanadi 19 ligger fina och trevliga Café Jugend som fick bli ett av våra stopp idag.

215_7968
Finland, ett paradis för oss lakritsälskare ❤

 

Ikväll har vi tagit det lugnt och faktiskt köpt med oss mat och ätit på hotellrummet.
Det har varit en lång och innehållsrik dag och vi är nu rätt så trötta.

To be continued med andra ord…