Etiketter

, , , ,

215_7946

Det här kan vara sommarens godaste sallad som jag åt till lunch idag. Med grillade tillbehör som zucchini, citron och halloumi.

Jag längtade så efter något vegetariskt till lunch idag. Jag älskar vegetarisk mat. 
Äter det mer och mer. Nu hade jag dessutom lyxen att ha den godaste salladen och zucchinin från min svärmors grönsaksland.

Den här salladen var jätteenkel att göra när jag väl fått hjälp med att ha fått igång en glödande kolbädd på grillen.

Det enda som behövde göras innan jag gick ut och grillade tillbehören till salladen var att rosta pumpakärnorna och lägga upp salladen på tallriken. Resten gjordes utomhus vid grillen som sagt.

215_7930
Uppskiva zucchini bl a, som jag strött lite salt över för att få ut överflödig vätska.

215_7953

Jag skar upp zucchinin i ganska tunna skivor för att den skulle bli genomgrillad snabbare. Zucchini smakar inte så mycket i sig och därför ville jag ha den ordentligt grillad för att få den perfekta konsistensen och grillsmaken.

Citronen delade jag mitt itu och den behöver inte ligga på grillen särskilt länge.
Den får dessutom fungera som salladsdressing efter att den har grillats, den och lite olivolja ihop blir supergott.
Halloumin skall bli genomvarm och få en fin grillyta på båda sidorna – då smakar den allra bäst.

215_7965

Efter att ha strösslat rostade pumpakärnor över salladen så la jag på lite citrontimjan över och så var salladen klar att njutas av.

Detta måste ni prova!