Etiketter

, ,

Vilket väder, vilken midsommarhelg!

IMG_3718

Först morgondopp och sedan frukost, så startade jag min dag idag.
Därefter har dagen rullat på i ett lagom tempo. Vi har cyklat, ätit glass, badat, grillat etc.
Nu väntar jag bara in svalkan lite och sedan skall jag beta av ett avsnitt av Mr Selfridge på TV. Älskar den serien.

Igår var vi på en härlig midsommarmiddag med nya och ”gamla” härliga vänner.
Allt var toppen, inte minst den härliga feststämningen ;).

Och döm om min lycka när vi möttes av den här härliga infon när vi kom dit:
215_6024
Jag som inte är någon sillmänniska slapp sillen, tjoho!

Istället serverades bara sådant som jag älskar.
215_6027
Som blinier och laxrullar tex.

215_6036
Alltså sådant här plock kan jag äta hur mycket som helst av.
(Nej, den ena bliniern är inte tom, den lyckades jag bara välta omkull så att den hamnade upp och ner.)

215_6055
Sedan blev det grillat i mängder.
Doften av det marinerade köttet som också grillades var förförisk.

Det var skön temperatur utomhus där vi satt hela kvällen. Vi satt under markisen ut i fall att det skulle börja regna vilket det inte gjorde som tur var.
Det var en supermysig midsommaraftonskväll som bara inte kunde ha varit bättre ❤

Skrattmusklerna fick jobba hårt. Det fick för övrigt också personen som försökte hålla koll på allas önskelåtar som skulle spelas under kvällen… 😉

215_6019
Mitt bidrag var den här midsommartårtan.
Den hade fyra lager fyllning och var ganska hög även om den inte ser ut att vara det på just den här bilden.
Den innehöll jordgubbar, banan, nyplockade smultron, vispad grädde och rosensirap.
Utanpå dekorerade jag den med vispad grädde, jordgubbar, maränger, riven grön matchachoklad, små flaggor och en nyponros på toppen.

 

 

Nu har det blivit betydligt svalare så nu väntar TV:n 😉
Önskar er alla en fortsatt trevlig helg!