Etiketter

, , , , ,

Dukar alltid under tak till midsommar.

Dukar alltid under tak till midsommar.

Dammade av min älskade gamla sockerlåda häromdagen och fyllde den med Schersmin. 
Schersminen är sedan jag var liten för evigt förknippad med midsommar, älskar den doften!

215_5999

Vi fick ännu en kväll igår utan barn hemma.
De bestämde sig för att åka tåg hem från Dalarna istället för att vi skulle hämta dem.
I den ljumma kvällen satt vi ute på altanen och åt lite gott plock och drack lite rosévin till.
Goda rätter som definitivt platsar på midsommarbordet.

215_5974

Kokta polkabetor med pesto, supergott!
Jag gjorde peston på pumpakärnor istället. Har gjort det förr och gillar det. Blir en härlig textur.
Gjorde efter detta recept.

215_5995 (1)

Burrata med cocktailtomater och basilika – hur gott som helst!
Ringla lite fin olivolja ovanpå, smula lite flingsalt over och dra ett par varv med svartpepparkvarnen och man vill aldrig sluta äta…
Vitlöksbröd till såklart!

215_5936

Avslutade middagen med dessa ljuvligt goda och fina chokladpraliner som en gullig kollega ställt på mitt bord igår ❤

215_5923


Nu ska jag plocka av alla färdiga smultron och sätta fart med midsommartårtan 😉

Önskar er alla en härlig midsommar!