Etiketter

, , , ,

215_4501

Ikväll vankades det tacos här hemma och då kände jag för att servera det på ett annorlunda sätt – lite som tapas.

Jag tillagade köttfärsen med klassisk tacokrydda och gjorde sedan en salsa på söta cocktailtomater, mjuk avokado, salladslök, mango och saften från en limefrukt.

Hade inga mått här utan smakade mig fram. Enklast att göra så när det inte finns någon ingrediens i det man gör som inte skall ätas rå. Man behöver inte vara så försiktig utan kan prova sig fram.
Salsan fck i alla fall stå och dra till sig en stund innan det var dags att klicka ut den ovanpå den stekta köttfärsen som jag dessförinnan lagt på runda nachochips.

Toppade sedan med lite härliga rödbetsgroddar. Hade jag haft färsk koriander hemma (som jag trodde …) hade jag dekorerat med det också.

Det var supergott att fyllda nachos som tapas och nästa gång jag serverar på detta sätt tänker jag snabbpickla röd lök och lägga på också, det tror jag blir jättegott.

215_4513

_1546623
(bild lånad från nätet)

Måste också passa på att tipsa om Angry Birds, biofilmen som vi var och såg i måndagskväll. En rolig och fartfylld film som gav oss många skratt.
Sebastian som är 10 år älskade filmen. Han kände till en del av karaktärerna eftersom han är väl bekant med spelet Angry birds.

Filmen har premiär imorgon fredag den 13 maj. En perfekt familjefilm 🙂

215_4477
De här tjusiga 3D-glasögonen hade vi på oss under filmen ;).

215_4494 (1)Inte ofta man får ett paket ägg i en goodiebag men den här gången fick vi det.

215_4486Och söta tröstis-plåster…