Etiketter

, , , , , , , ,

I helgen som kommer, den 23-24 april, går årets Lakritsfestival av stapeln.
Annexet vid Ericsson Globe i Stockholm förvandlas till ett lakritsmecka i två dagar.

Idag var det pressvisning inför festivalen och en hel del utställare samt deras lakritsläckerheter visades upp.

Bland annat presenterades Årets lakritsdrink, komponerad av min duktiga och fina bloggkollega Jennie Pihl.
En supergod drink. Tänk er lakrits- och hallonskallar – som drink.
Toppbetyg på den!


215_3822
Tårta med lakrits, skapad av Liv Sandberg.


Årets lakritsdrink 2016

215_3876 (1)

215_3869
Jag visste att drinken skulle presenteras så jag lämnade bilen hemma idag ;).

215_3828 (1)Pärlans konfektyr var på plats och deras ljuvliga kolor bara smälter i munnen.
Min favorit av dem är Saltlakrits.
Förutom att deras konfektyr är himmelsk så är deras fina hemsida väl värd en titt.

215_3836Salmiakbomben var den stora snackisen på pressvisningen. Den ska bara upplevas, så är det bara – om du är lakritsälskare! 
Den är med och tävlar om Sveriges favoritlakrits 2016.
I mitt tycke är den en klar vinnare. Vi får väl se hur det går. 
Stort grattis till Ett Chokladeri / Ett Skafferi för denna fullträff!

 

Öppettiderna för Lakritsfestivalen:

Lördag 23 april kl. 10-18
Söndag 24 april kl. 11-18

Här kan ni läsa mer om den och om vad som händer dessa dagar.