Etiketter

, , , , , , ,

215_2747 (1)

Nu på fredag den 25 mars inträffar förutom Långfredagen även Våffeldagen. Här hemma har vi dock våffeldag lite då och då under året eftersom vi tycker att våfflor aldrig är fel att frossa i.

Igår gjorde jag dessa goda våffelhjärtsbakelser med vispad lemoncurdgrädde och riven grön Matcha techoklad över. Självklart toppade med en liten påskkyckling i marsipan ;-).

Håller som bäst på att fundera ut hur årets påskbord skall se ut och tänkte att ett stort fat med dessa skulle passa fint som dessert.

215_2680 (1)

På tal om påsken och godsaker, vad har ni för favoriter på påskbordet? 
Dela med er av vad som absolut inte får fattas på påskbordet hemma hos er och delta samtidigt i en påsktävling här på bloggen. En tävling i samarbete med Beriksson.

Jag har fått välja ut några av mina favoriter ur deras härliga sortiment att tävla ut till två lyckliga vinnare.

Det jag har valt ut är lakritspulvret Polvere liquirizia di Calabria D.O.P
Choklad- och salmiakkulor Licorice ❤ Chocolate (mitt absoluta favoritgodis!!)
samt ljuvliga chokladägg från Rococo.
(+ tepåsar från Joe´s Tea)

215_2717
Licorice ❤ Chocolate

Maila in ditt bidrag/recept på ditt ”måste absolut finnas” på påskbordet, en maträtt, en dessert, godis el dyl. till cattis@stockholmteahouse.se senast den 3 april 2016.
Märk bidraget med ”Favorit på påskbordet”.

De två vinnarna samt deras bidrag presenteras här på bloggen den 6 april.

Lycka till!!