Etiketter

, , , , ,

För tredje året i rad har Korvfestivalen gått av stapeln och i år hölls den på Nacka Strandsmässan.
Igår besökte jag den och fick njuta av en massa olika goda korvar med tillbehör.

215_2469

Att vara korvmakare eller att representera ett företag som tillverkar korv måste vara fantastiskt roligt. För gladare och stoltare utställare på en festival eller en mässa har jag nog aldrig skådat.
När de presenterar sina korvar eller beskriver sina produkter så glittrar ögonen och stoltheten är svår att dölja. Helt underbart!
Det är svårt att inte ryckas med och fastän att magen för länge sedan sagt stopp, tackar man gladeligen ja till ytterligare en smakbit…

Det är ju så gott med korv. Att utbudet numera är enormt gör det ännu roligare.

215_2463
Hos Paul och Thom med i mitt tycke festivalens absolut godaste korv, Chorizo Atado. Håll utkik i affären efter den är mitt tips!!

215_2487
En stolt och glad medarbetare hos Slaktarkorv

215_2475
Galet god tryffelsalami fanns hos The Hairy Pig Deli, som till vardags hör hemma i Gamla stan.

215_2534
Goda korvar kräver ibland sina goda tillbehör. Här en ny senap med smak av malt & humle från Johnny´s.
Själv älskar jag deras sötstarka senap som ofta finns där man köper varmkorv.

215_2550 (1)
Paul och Thom har förutom sina korvar även ett fantastiskt utbud av delikatesser som olika sorters pesto, inlagda pepper balls med färskost i och helt ljuvliga oliver.
Detta och lite annat smått och gott hade vi som mellomys här hemma igår kväll.

215_2573

Förutom alla utställare fanns även en korvskola för barnen på festivalen. Superkul idé!
Förmodligen tillverkades de allra bästa korvarna just där av blivande mästerkockar 😉

En rolig, välbesökt och inspirerande festival är över för denna gång och nu längtar jag redan efter Korvfestivalen 2017!