Etiketter

, , , ,

När det sprids himmelska dofter runt omkring mig på min arbetsplats, då kan man vara alldeles säker på att det är onsdag 🙂
Vår egen kock Mari Bergman provlagar recepten till matkassarna på onsdagar.
Då lagar hon till fem-sex olika rätter (fyra port./rätt.), som ska provas och utvärderas.

Då och då har MatHem recept till matkassarna från andra gästspelande kockar. Nu under veckorna 11-15 är det tex. kocken Gustav Trädgårdh som står bakom en del av recepten.

Om Mari är det minsta stressad över att laga ihop alla dessa rätter på drygt tre timmar så syns det i alla fall inte.
Lugnt, metodiskt och effektivt arbetar hon och allting blir så vackert och så gott!
Älskar all inspiration som jag får!
215_2426
Första rätten ut igår var en svamprisotto med rostad broccoli, räkor och vitlökskrutonger – recept: Gustav Trädgårdh. Den här rätten ingår i Tastelines Originalkasse (v.15) 
En mycket populär rätt!

215_2414
Så fort rätterna är klara ska de fotograferas.

215_2412
Mari, kock och receptskapare på Tasteline och den som lagar till alla dessa goda rätter.

215_2447
Wraps med sötpotatis, fetaost och kryddiga bönor, ingår i den Vegetariska Matkassen (v.15)

215_2433
Det är full fart i fotostudion dessa onsdagar…

Själv åt jag Kikärtspasta i tomatsås med buffelmozzarella och vitlöksrostad aubergine. Den rätten ingår också i den Vegetariska Matkassen (v.15).
Den var suveränt god men hamnade aldrig på bild tyvärr. Väntar på receptet så att jag snart kan laga den själv 🙂