Etiketter

,

215_2363
Hemlagad pizza till söndagslunch framför brasan, det är helglyx det!

215_2338
Hittade ett perfekt recept på nätet och degen var som en dröm att arbeta med.

Idag blev det hemlagad pizza till lunch.

Jag brukar vanligtvis köpa färdiga pizzabottnar som är jättegoda (Matric) och grädda dem i ugn med en massa gott på. Idag kände jag för att göra egen pizzabotten.
Jag sökte runt på nätet och hittade den här sidan. Rena rama pizzexperten hamnade jag hos, han hade en massa tips och idéer på att göra sin godaste pizza. 

Jag blev jättenöjd med resultatet.
Nästa gång ska jag trycka ut/platta till  pizzan ännu mera då den blev ganska hög.
Kanske ha i lite mera salt också men annars gör jag som den här gången.

Här hittar ni receptet på pizzadeg jag använde mig av.
Jag gjorde fyra mindre pizzor med olika fyllning på.
Bra tips om barnen vill ha pizzaparty hemma!

Kram och en fortsatt skön söndag önskar jag er ❤