Etiketter

, , ,

215_1388

Nu under det mörka vinterhalvåret behövs det extra vitaminer och andra nyttigheter för att orka med och för att stärka immunförsvaret, dvs att förhoppningsvis hålla bassiluskerna på ett tryggt avstånd. 

Min älskade gamla vapendragare, citrupressen har plockats fram och används nu flitigt. Är det något jag älskar så är det färskpressade juicer.

Något jag också blivit en riktigt flitig användare av är mitt Spirulinapulver jag köpte i en hälsokostbutik för ett år sedan.
En påse räcker hur länge som helst. Jag tar väldigt lite och blandar ut det i juicer och smoothies.

215_1401 (2)

Spirulina-pulvret har väl inte den allra godaste smaken så för att få i mig den så krävs en juice med en behagligt god smak som tar över.
Färgen på juicen blir kanske inte den vackraste heller men nyttigt är det!

215_1417 (1)

Här kan man läsa om vad Spirulina är bra för.

Ett litet januari-hälsotips 🙂

Kram ❤