Etiketter

, , ,

IMG_2569 (1)

Har njutit av några härliga dagar i charmiga Amsterdam tillsammans med min mamma.
Det var ganska så kyligt men väldigt vackert med mestadels sol och klarblå himmel
.

Att promenera runt i Amsterdam är faktiskt lika vackert på kvällarna som på dagarna tycker jag. De snålar inte med belysningen och därför blir det så vackert och effektfullt även när det är mörkt. Älskar hur de belyser sina broar tex.<3

Har nog aldrig fikat så mycket som jag gjort de senaste dagarna för utbudet av mysiga caféer är oändligt i Amsterdam. (ej att förväxla med Coffee shops dock…;))
Många hotell har mysiga caféer eller tesalonger, bl a helt underbara t´Hotel Salon nedan.
IMG_2513

IMG_2515
t´Hotel Salon i Amsterdam
Ett litet hotell med 8 st rum och tillhörande tesalong, så mysigt!!

IMG_2491
Broodbar
Ett annat charmigt café i en helt annan stil. Mer bohemiskt och där fokus ligger på matiga mackor – varma eller kalla. De har ett bra utbud av goda pålägg och röror.

Här åt vi vår frukost en utav dagarna.
IMG_2485
En nyttig bar inlindat i papper och med ett fint snöre om. Love it!! Från Broodbar.


IMG_2552

IMG_2578Det finns så mycket att se och uppleva i Amsterdam att jag måste åka dit snart igen känner jag :-).

Nästa gång tänker jag bo på det här hotellet, Hotel Eureka som ligger fantastiskt mysigt precis vid en av alla kanalerna. Centralt men ändå på en lugn gata. De har även rum för uthyrning på deras husbåtar.
Här satt vi faktiskt utomhus och fikade i lördags trots att det var lite kyligt. Sitter man i solen i lä så funkar det.

IMG_2587
Old Town

IMG_2585
Älskar att promenera längs kanalerna och se alla fina gamla hus som står och lutar lite åt alla håll ;-).
IMG_2531Det blev även ett besök på Rijksmuseum för att spana in lite konst.
Vi passade på när det regnade en förmiddag.

Det finns som sagt mycket att göra och se och är Amsterdam vackert nu måste det vara galet vackert på sommaren med all grönska.

Kommer snart tillbaka, lovar!!