Etiketter

, , ,

215_0602

Jag älskar att duka fint till middagar och till nyårsafton i synnerhet. Man behöver inte spara på krutet. Det är bara mysigt om det glittrar, blänker och skiner om dukningen. 
Det är bara att ta tillfället i akt och lysa upp inomhus när det är som mörkast utomhus.

Var inne i stan idag och gjorde en del ärenden och passade då på att slinka in på Drömhuset vid Östermalmstorg. De har så mycket fint, både inredning, porslin, kläder och pynt.
Jag köper alltid med mig något därifrån.

Idag blev det den här fina klotrunda vasen som jag fyllde med vita rosor när jag kom hem. (Superfina rosor i 10-pack för 39,90 på T-Jarlen, T-bana Östermalmstorg, tips, tips!)

215_0597Även dessa charmiga ”Grevinnan och betjänten”-servetterna fick följa med hem från Drömhuset ;-).

215_0608De här små ljuslyktorna för värmeljus ger ett jättemysigt sken, också från Drömhuset.

215_0630Gott bubbel ligger på kylning och nu skall jag förbereda desserten till imorgon.
Vad det blir och dryck till den kommer i nästa inlägg.

Passar på redan nu att önska er alla ett riktigt gott nytt år ❤