Etiketter

,

215_0171 (1)

Måste bara tipsa om dessa goda äppelrosor. De är så roliga att göra. 
Blev bjuden på dem av en väninna för ett tag sedan och blev helt lyrisk.

Idag när jag gjorde dem blandade jag i lite riven ingefära i pomeranscurden jag använde för att få en lite mer julig smak. Dessutom hade jag i hackade rostade pistagenötter. 
Det är lite apfelstrudel-feeling över dessa äppelrosor kan man säga.
Receptet kommer från bloggen Cooking with Manuela.

Det du behöver för att göra dem är:
Smördegsplattor
Äpple
Aprikossylt eller någon god curd, lemoncurd tex.
Citron
Vatten
Kanel
(Riven ingefära)
(Hackade rostade pistagenötter)

Jag hade dem inne i ugnen i ca 25 min på 200 grader.
(Passning krävs! Äpplena får färg snabbare än smördegen.)

215_0137 (1)


Hur man gör dem gör ser du på videon här:

Nu skall här julstökas vidare, strömmingen skall gravas!

Kram på er!