Etiketter

, , ,

IMG_1629

När det kommer till julen är jag väldigt förtjust i saker i gammaldags stil. 
Även annars också men framförallt när det kommer till julen, då blir jag extra nostalgisk. 

IMG_2342

Idag passerade jag och min mamma fina Nybergs konditori på Upplandsgatan i Stockholm och slank in för en adventsfika där. 

Nybergs är ett konditori i riktigt gammaldags stil och med ett eget bageri vägg i vägg.
Nu i julskrud är det helt bedårande och man förflyttas en bra bit tillbaka i tiden.

Väl värt ett besök om man vill uppleva julkänsla i gammaldags stil.

IMG_2339

IMG_2333
Nybergs konditori, Upplandsgatan 26.

När jag nu är inne på nostalgi måsta jag tipsa om årets julskyltning på NK, den är så otroligt fin.
Julskyltningen i år representerar olika årtionden från 1915, när NK öppnade, till idag. 
Det är roligt att se de olika miljöerna de har skapat och kul att se gamla leksaker man minns från när man var liten.

Nedan har ni några smakprov:
IMG_2323

IMG_2319Den här miljön representerar år 1915 då NK öppnade.

IMG_23151920, Skansen som pepparkakshus.

IMG_2313Vardagsrum från 1950-60 talet

IMG_2300

I morgon står Gamla stans julmarknad och julfika på agendan. Mera julnostalgi alltså ;).

Önskar er alla en fin fjärde advent!