Etiketter

, , , ,

215_9620

Dagen började med världens finaste luciatåg i Sebastians skola. Så mysigt och stämningsfullt. Ni vet känslan av när man bara sitter och ler med huvudet på sned hela tiden.

Igår hade de haft genrep och när Sebastian kom hem röt han: Mitt linne ser ut som en tjejs linne… Varför måste jag har Sofias gamla lusselinne???
Jag svarade: men de här linnena är ju som långa (tjej)nattlinnen, alla ser ju likadana ut… typ.
(Detaljen att ”Sofias gamla lusselinne” i själva verket var MITT gamla lusselinne behöll jag för mig själv, kändes bäst så just då…)

215_9820

Visste ni förresten om att det är Julstjärnan dag imorgon? 

Blomsterfrämjandet hade i samarbete med Elsa Billgren idag öppnat en tillfällig pop-up butik full av julstjärnor i vackra olika kreationer för att belysa just det.

215_9809
Ett stort bord med julstjärnor och en massa olika tillbehör hade dukats upp för att göra oss riktigt pysselsugna.
Vi fick göra våra julstjärnor riktigt gå bort-fina i påsar istället för i krukor.

En underbar idé och jag gick in med liv och lust för att pimpa min blompåse 😉

215_9811(Ja jag vet att pappret hamnade upp och ner…)

215_9792