Etiketter

, ,

215_8097

Att utforska Italien från sjösidan har jag aldrig tänkt på. Flyg men framförallt tåg och naturligtvis bil är nog det jag tänker mest på när det gäller att ta sig runt om i Italien.
Italien, framförallt södra Italien har i alla fall en massa vackra hamnar i olika områden att besöka och förflytta sig mellan.

Fick så mycket inspiration om just södra Italien igår när jag var på en presentation om Signa MarisRestaurang Mancini på Tunnelgatan i Sthlm.

Signa Maris kan man med fördel besöka på nätet eller ännu hellre ladda ner som en app i mobilen (gratis), om/när man vill skaffa sig information om olika resmål man kanske inte besökt tidigare i Italien men vill besöka och få fakta och tips om. 
Resmål sett från havet helt enkelt. 
Själv är jag otroligt sugen på att besöka både Puglia och Calabria.

IMG_1619Förutom den trevliga presentationen bjöds vi på fantastiskt god italiensk mat.
Italiensk mat när den är som allra bäst med bl a delikatesser från södra Italien.

IMG_1617
Den här praktfulla skärmaskinen står mitt i restaurangen och används naturligtvis flitigt till just delikatesser, antipasti.

215_8087
Inne i restaurangköket stod en härlig tomatsås, gjord på Piennolo-tomater och puttrade. Hela köket doftade himmelskt av god matlagning för övrigt…

215_8098Fantastiskt god mat fick vi, det blev dock bara en bild på denna huvudrätt.

Det var en riktigt härligt inspirerande kväll i italiensk anda med god mat, trevliga människor och härliga restips. 

”Signa Maris – Where the sea speaks of Italy”