Etiketter

, , , , , , ,

215_7584 (1)
Idag har jag fått mig en härlig dos julstämning som kommer att räcka ett bra tag framöver.

Nu pratar vi julstämning med glögg, pepparkakor, julgran, julpyssel, juldekoration à la Fanny & Alexander, julklappar, julmusik och det bästa av allt, choklad ❤
Nej förresten ännu bättre, julpyssel med choklad. 
Jag kan säga så här, det var inte bara mina ögon som tindrade i det vackra rummet på Hamngatan 2 på eftermiddagen idag.

Lindt hade bjudit in till en chokladverkstad i julens tecken och vi som var där fick både testa att själva fylla Lindorkulor och göra våra egna chokladpops med olika dekorationer.
Perfekt julpyssel att göra ihop med barnen!
215_7560
215_7530

215_7518

215_7528

Chokladmästaren Ernst från Lindt visade vant hur man fyller Lindorkulor.
(Att se honom ”in action” var som att kliva rakt in i en reklamfilm ;))
215_7542

215_7564

215_7494

Lindorkulor fungerar också alldeles perfekt som julgranskulor.
(Kan dock vara bra att ha några extra att hänga upp – om några trillat ner på golvet menar jag…)
215_7551

Snyggare (och godare) bordsdekoration till jul får man väl leta efter.
215_7537

215_7506
Att tjuvstarta julen så här redan i oktober var helt toppen! Det gör jag gärna om :-).


Tusen tack till Lindt och Jung för en helt underbar eftermiddag i julens tecken ❤