Etiketter

, , , ,

På torsdag startar årets Bak- och ChokladfestivalStockholmsmässan i Älvsjö.
Den här mässan är ju en av årets absoluta höjdpunkter för en gottegris som jag.
Där och då kan man verkligen frossa i godsaker.
Det brukar vara en hel del provsmakningar och många bra erbjudanden.

Mässan pågår från torsdag till söndag. (8-11/10)
Kanske vi ses där?

Nu tänkte ju inte jag vänta med att frossa i godsaker till på torsdag. Jag har redan inlett ”chokladveckan”, med råge och det kommer jag att fortsätta med kan jag lova…;)
215_7449

Bland annat så kokade jag mig idag en rejäl kopp varm choklad – på riktig choklad.
Med massor av vispgrädde ovanpå som toppades av en ljuvligt god riven ljus choklad med honungscrisp från Rococo Chocolates, lyxig engelsk choklad som finns i många olika smaker.
Den chokladen kommer alldeles säkert att finnas på Bak- och Chokladfestivalen hos Beriksson.
215_7445

215_7441

215_7447Alltså varm choklad med vispad grädde till en kall dag, det är svårslaget ❤