Etiketter

,

215_5736

Dagens lunch blev en man-tager-vad-man-haver-sallad.
Det är typ det bästa jag vet. Snabbt fixad med färsk sallad från landet, blandade (urkärnade) kalamataoliver, St Agûr-ost, Magnifico-salami (min absoluta favorit), vattenmelon och vitlöksbröd.
Så gott!

IMG_1170

Häromdagen var jag på bokreleasen för bakboken ”Baka Nytt – ännu godare bröd utan gluten”.
En bok av duktiga Jessica Frej och Maria Blohm full av recept på gott glutenfritt bröd och glutenfria bakverk.

De berättade om att när man skall ta fram ett recept med glutenfria alternativ är det mycket experimenterande och ett evigt vägande av hur mycket av en ingrediens det skall vara för att det ska bli bra. 
Många degar har åkt i sophinken som de sa… Men skam den som ger sig och det som bjöds på bokreleasen hade jag aldrig trott varit glutenfritt om jag inte vetat om det.
Som tex. glutenfri princesstårta. Mums!

11951968_1476225326037472_7603258458920199271_n

Nu har det ju tyvärr inte bara hänt roliga saker den här veckan – långt ifrån.
Bilden jag har i huvudet av den döda treåriga pojken som hittades uppspolad på en strand i Turkiet är tortyr och gör så fruktansvärt ont. 

Jag har kramat om mina barn mer än någonsin de sista dagarna och känner mig så lyckligt lottad över att jag kan få göra det.

Organisatonen Vi gör vad vi kan arbetar aktivt för att hjälpa de drabbade i Lesbos där pojken och hans familj flydde från.
På deras hemsida finns all tänkbar information om hur vi alla på något sätt kan hjälpa till. 
Om man vill skänka pengar, kläder, skor, hygienartiklar eller något annat som det finns akut behov av kan man klicka här för att se hur man går tillväga.