Etiketter

, ,

Jag har dille på tekoppar. Har hur många som helst, i alla möjliga olika stilar. Gammaldags romantiska, några stora som pottor, stilrena, med mönster, utan mönster, tekoppar med öron och några utan. Har helt enkelt en för varje tillfälle och sinnesstämning 😉
Däremot har jag aldrig tidigare sett eller ägt den här typen av tekopp som den här från Magisso
215_5497

215_5484

Man häller (lösvikts) te i det lilla facket i ”fören” och häller sedan hett vatten över och låter det stå och dra en stund genom att man ställer koppen åt andra hållet så att vattnet täcker teet och får dra åt sig av smaken och färgen.
215_5503

215_5532

Ett stort plus när man brygger te i den här koppen är att det inte blir en enda tesmula på botten av koppen. Silen är så tät.

Just nu sitter jag med min andra kopp te på samma laddning, dvs häller man i ordentligt med te räcker det med att hälla på hett vatten igen utan att behöva fylla på mer te. Två koppar på raken, då är jag nöjd 🙂

Tekoppen finns här på designonline.se

Trevlig kväll!