Etiketter

, , , , , ,

Barnen njuter av sina sista sommarlovsdagar och skolstarten närmar sig.
Igår hade jag och Sofia en riktigt mysig dag inne i stan i det underbara vädret.

Vi strosade omkring i våra favoritstråk, gick lite i affärer och fick lite ärenden gjorda.
En otroligt skön eftermiddag. Så härligt att bara få vara vi två ibland. 

Vi åt en sen lunch på ett av mina favoritställen, Hotel Diplomat.
Älskar att sitta på deras uteservering och titta folklivet, vattnet och alla båtar (nåja, mellan all trafik som står på tomgång utanför ;-)).

Jag tog deras toast Skagen som jag ätit där flera gånger förut, den är så himla god.
IMG_0819
(Man sitter under röda markiser, därav den kraftigt rosa tonen på fotot…)

Det finns två storlekar på deras toast Skagen och jag valde den mindre och blev proppmätt. (150g/300g)

Hotel Diplomat var ju det första stället i Stockholm som jag kände till som serverade Afternoon Tea. Så där har det blivit en och annan kopp te genom åren.
Just deras afternoon tea-blandning är helt underbar och går även att köpa med sig.
Så det fick bli en påse som fick följa med hem.
215_4775

Vi betade som sagt av våra ”måste affärer” och hamnade bl a i en bokhandel där jag såg att de sålde just Trendkalendern bland sina almanackor.
Trendkalendern som jag skrivit om här tidigare och som går att beställa här (30:- billigare än i affären såg jag.)

”Trendkalendern är design och funktion i ett. Ett mönster med ett syfte.
Varje kod leder dig till en unik blogg inom temat trend och inspiration.
Trendkalendern 2015-2016 med syfte att inspirera.”

(Och en av dessa unika QR-koder leder till min blogg :-))

IMG_0825
(Trendkalendern, i mitten i vänstra raden.)

Myseftermiddagen avslutades på Starbucks med en kopp varm choklad med vispgrädde. Inte för att jag frös eller så. Bara för att det är så himla gott :-).
IMG_0826

 

Kram!