Etiketter

, ,

215_4606 (1)

Gick upp tidigt i morse och startade med en långpromenad runt sjön.
Älskar att promenera när det är lugnt och svalare ute och när staden ”håller på att vakna”. 
Det är skönt med lite egentid också, det behöver man (eller jag i alla fall) emellanåt.

Vildhallonbusken på baksidan fortsätter att leverera och med en näve hallon i handen efter promenaden gick jag in och preppade mixern med grekisk yoghurt (mild naturell), hallonen, riven ingefära, passionsfrukt och färsk koriander.
Bzzzz en liten stund och sedan en färdig smoothie med klar sting i. Inte särskilt söt alltså men klart uppfriskande ;).

Måtten är väl ungefär så här:

1,5 dl grekisk yoghurt
2 passionsfrukter
1 msk riven ingefära
1 näve hallon
Lite färsk koriander

215_4605
Nu på onsdag den 12/8 är sista dagen för att delta med sin bästa picknickbild samt förslag på praktisk och god picknickmat i den pågående Sommartävlingen här på bloggen.
Tävlingen sker i samarbete med företaget Carl Oscar.
En av de fina priserna man kan vinna är den här fina ”Fredagsmysskålen” nedan.

Läs mer om tävlingen och om hur du deltar här.
215_4518

”Carl Oscar – vardagspraktiska produkter för både barn och vuxna. I härliga färger och snyggt utförande.”

Här är mina personliga favoriter ur deras sortiment:
215_0413
Den här fina mattermosen som håller maten varm på utflykten.

215_0742-2Nice Box – lådan med ett kyllock som håller kylan för maträtter som kräver det på utflykten eller picknicken.

215_1298-1Och min temugg med dubbelsidiga glasväggar som jag använder dagligen.

Lycka till!