Etiketter

, ,

215_1941

Uppvaktades i morse med presenter och sång.
Fick en ny blender till min stora glädje 🙂 Min förra gick ur tjänst för ett tag sedan och har varit saknad.
Godis fick jag också, lakritspipor bl a som är mitt favoritgodis.
(Älskar tisslet och tasslet man hör utanför sovrumsdörren innan man uppvaktas…)

Därefter blev det frukost.
Jag är en riktig frukostälskare och sitter gärna länge på helgerna.
Idag stod dock läxor och pingisavslutning på agendan så någon långfrukost blev det inte idag.
Men god var den!
215_1929 (1)

Bakeoff-bakad ciabatta skuren i skivor och sedan rostad med pålägg på är en favorit.
Några med rökt skinka på och några med ost och marmelad.

Provade en ny marmelad, Björnbär och Earl Greymarmelad som var jättegod.
Har förstått att Earl Grey blivit en populär smaksättare. Ska definitivt prova det framöver.
215_1922 (1)

Helgen har varit lugn i övrigt. Trist väder och trist förkylning.

Var med på pingisavslutningen på förmiddagen idag och då fick vi föräldrar vara med på godispingis och rundpingis.
Vips var förkylningen som bortglömd och jag sprang och kämpade som en tok och spelade in en del godis. Väldigt kul men inte så smart…
Hänger i soffan under en filt nu. Ska ta igen ett par avsnitt av Selfridges.

Ha en fortsatt fin söndag!
Kram på er.

IMG_9502

 

Blomstertid 🙂