Etiketter

, , , , , , , , ,

Jag har lyckats att dra på mig en rejäl förkylning lagom till helgen.
En all-inclusive-variant typ. Blä…
Tycker att det är många som är sjuka nu. Kanske beror på detta on and off väder. Själv har jag har inte lyckats pricka in rätt klädsel en enda dag de senaste veckorna. 

Det blir en lugn skön hemmakväll ikväll med de jag älskar mest .

Häromdagen visade Iittala upp höstens interiörnyheter.
Nyheter blandat med klassiska favoriter visades upp.
IMG_9466
Den här värmeljushållaren Kaasa skapad av Ilkka Suppanen tycker jag är så fin.
Kommer att finnas i fyra färger: Sand, Ökensand, Grå och Tranbär.

215_1845Plektra-pallen designad av Ineke Hans är ett mellanting mellan pall och bord.
Passar med andra ord både stora och små. Hålet gör den lätt att förflytta.

IMG_9465Dessa vaser är riktiga favoriter, så snygga!

215_1843

 

Ljusstakarna Nappula här i svart, ges ut i grått till hösten (augusti), design Matti Klenell.

Vi bjöds på fantastiskt god mat från restaurang Farang. Smårätter av olika slag.
Det var riktigt dra-mig-baklänges-gott!
215_1825

215_1805 (1)Alltså dessa…
Grönmussla med röd ”Nahm Jim” koriander, algkaviar

215_1835Cointreau, Fizz, Lime och mynta. 


Önskar er en härlig fredagskväll!
Här skall det beställas hämtpizza 😉