Etiketter

, ,

Igår var det dags för nästa födelsedagsbarn att firas här hemma.
Världens bästa Sebastian fyllde 9 år.

Som han har längtat… 
Jag vet nog ingen som är så taggad inför sina födelsedagar son han är.
Hörde att han låg vaken i sin säng lååångt innan det var dags att uppvakta honom 🙂
215_0106

”Och tårta på morgonen vill jag ha mamma och det måste vara marsipantårta”.

Att köpa presenter till killar tycker jag är svårare än till tjejer.
Kanske för att man är tjej själv men också för att det finns enkla lösningar till tjejer. Ett läppglans, något kul från Victoria´s Secret, någon hudvårdprodukt från The Body shop eller något kul till håret.
Jag vet inte men det känns lättare i alla fall.

Men till killar? Som börjat växa ur ”leksaksstadiet”. Inte lika lätt, tycker jag. 

I år fick vi faktiskt till det riktigt bra. Vi gick lite efter önskelistan och så kom vi faktiskt på bra idéer själva.

Den stora succén var ett (riktigt) kassaskåp. Liknande den modell som finns på hotell.
(Nu vill vi alla ha ett likadant var :-))

215_0142

Jag som alltid vill ge lite kläder blev så nöjd häromdagen när jag hittade ett nytt klädesmärke som går att beställa på nätet, WAY .INK 
Tycker precis som 12-åriga Liam Pitts som varit med och designat kläderna, att det är svårt att hitta coola kläder till killar. Couldn´t agree more… Blev därför riktigt glad när jag hittade det här märket.
Här köpte jag kläderna.
Sebastian älskade den blå tröjan som han hade på sig igår.

215_0147Den här T-shirten blir perfekt när det blir varmare.

215_0135

215_0118

Väskan köpte jag här.

På min födelsedag förra året åkte vi och bowlade och åt mat på Marion´s Gastro Diner på Kungsgatan i Stockholm.
Sebastian ville att vi skulle göra det på hans födelsedag också och det var nog inte sista gången.

Jag måste verkligen rekommendera det här stället. Både som mat- och bowlingställe.
Det är stort (tre plan, varav du kan bowla på två), snyggt, välorganiserat med bokningar synkat med att äta och toppenbra service.
Anpassat för alla skulle jag säga, såväl familjer som kompisgäng.
Man kan ställa in banorna med bumpers för barnen om man vill undvika att klotet hamnar i rännan alltför ofta.

IMG_9166

Vi började med att äta middag högst uppe i restaurangen.
De andra tre tog hamburgare och jag en urgod ljummen chèvresallad.

Barnen tog båda varsin milkshake som smakade himmelskt.
Ursäkta den usla kvalitén på fotot, man ska inte zooma i telefonen, jag vet…
IMG_9169

Därefter bowlade vi och efter en timme var man ganska nöjd.
Det var ett väldigt lyckligt och trött födelsedagsbarn som stöp i säng direkt när vi kom hem. En nöjd nybliven nioåring 

Trevlig fredag på er!