Etiketter

, , ,

Dags för ett ”hemma hos-inlägg” nu eller hur?? 😉
IMG_9101

Skämt åsido, idag kände jag och Sebastian för att sticka iväg på en utflykt i det vackra vädret.
Sofia har feber stackarn så hon och Per stannade hemma.

Vi kom på att vi skulle åka ut till Drottningholm.
Det var längesedan jag var där sist och Sebastian hade inte varit där alls tidigare.

På väg ut till Drottningholm passerar man Bromma och jag älskar Bromma!
Har varit där så mycket under min uppväxt.
Bland annat så bodde min farmor och farfar i Södra Ängby så där kan jag varenda gatsten från tunnelbanan upp till där deras hus låg.
Under hela resan ut strömmade minnen tillbaka och det blev en lite av en nostalgitripp kan man säga.

Väl ute på Drottningholm promenerade vi mest runt utomhus och njöt av vädret.
En liten kort sväng in i slottet gjorde vi men mestadels höll vi oss utomhus.

Fikade gjorde vi inte där utan på Brostugan som ligger en bit innan slottet på vänster sida (efter Nockebybron) när man har Brommaplan i ryggen.
Ett gammalt café med en mysig trädgård där man kan spela minigolf eller hyra en roddbåt eller kanot om man känner för det.
Det var riktigt mysig att komma tillbaka dit och det var helt underbart att sitta ute i solen och mumsa på en våffla.

IMG_9107

Nu önskar jag bara att det här underbara vädret fortsätter så att man kan sitta utomhus och fika och äta.

Häromdagen satt jag på trappan i solen och smällde i mig dessa goda glasstrutar.
Pistageglass har alltid varit en favoritsort när det kommer till glass.
Om pistageglassen är ”naturell” dvs ofärgad är den inte så grön som man föreställer sig pistageglass men den är precis lika god ändå.
Den här pistageglassen från Lejonet & Björnen var supergod.

Jag valde att pimpa min glass lite med hackade pistagenötter och riven grön Matchachoklad och då blev den naturligt grön 😉

Att ha hackade pistagenötter på var supergott och funkar garanterat på flera glassorter. Pistagenötter är ju användbart till allt möjligt, både som smaksättare och att dekorera med. Perfekt till både maträtter och desserter.

215_9927

215_9915

Ha en fortsatt härlig helg!