Etiketter

, ,

215_9844

Jag har alltid varit galen i chokladkrämer, typ Nutella.
När jag har en burk hemma slevar jag i mig sked efter sked som om det inte fanns någon morgondag. Har alltid haft usel karaktär när det kommer till godsaker.

Till min stora lycka så är jordgubbar såvitt jag vet bara nyttigt. Jag äter hur mycket jordgubbar som helst när det är säsong för det.
För mig som alltid haft dåligt järnvärde har jordgubbar varit en räddning i det avseendet.

Jordgubbar doppade i en god chokladkräm, det är match made in heaven det!

I mitt påskägg fanns det inget smågodis i år, bättre upp, nämligen denna ljuvliga chokladkräm från Gardini. Hur god som helst!
Crema al sale dolce di Cervia e liquerizia – Chokladkräm med havssalt från Cervia, lakritssmak.
En ljuvligt god chokladkräm där man känner både smaken och knastret från havssaltet. Lakritssmaken känner jag inte så mycket av, vilket inte är någon nackdel alls.
215_9912

Att bara öppna burken och känna doften av den här chokladkrämen, det är sann godislycka det 

215_9873