Etiketter

, , , , , , , ,

Helgen har bl a spenderats på Lakritsfestivalen och vad kul det har varit.
Har träffat så mycket trevliga och roliga människor och dessutom haft tid att umgås med fina vänner .

Jag upphör aldrig att förvånas över hur mycket duktiga och kreativa människor det finns överallt.
Hur mycket underbar fantasi människor besitter. Jag bara njuter och insuper allt.
Tänk att bara komma på tanken att starta en lakritsfestival 🙂

Igår kväll passade jag på att duka fram några av alla godsaker jag fått smaka på festivalen.
215_8919

Den här äpple- och lakritsmarmeladen 1886 har jag varit sugen på länge och den hittade jag på mässan.
Den toppad på kex med st Agur(ost) på… Oj oj så gott!!
Måste också tipsa om dessa Kärleksknäcken i form av hjärtan. Bakade på ekologiskt forntida råg och dinkel. Urgoda och fantastiskt fina .

Både marmeladen och hjärtkexen hittade jag hos Beriksson på festivalen.
Jag gillar verkligen deras sortiment av godis, te och delikatesser. Det är toppen att de har en webshop man kan beställa från.
Dessutom är de ett trevligt och glatt gäng vilket inte gör saken sämre 😉

Det börjar dra ihop sig till påsk och på själva påskafton skall vi ha kombinerad påskaftons- och födelsedagsfest här hemma.
Det kräver lite planering och fantasi.
Jag älskar att duka och håller på att testa lite olika varianter.  All in-gult blir det i alla fall inte. Färgglatt ska det vara men inte bara gult.
215_8983 215_8948


Förra året gjorde jag den här påsktallriken till förrätt och när jag nu ser den inser jag att det börjar bli hög tid att kolla upp när den goda Cavadossillen säljs på Hemköp i Fältöversten.
Det är deras egen och den säljs bara till jul och till påsk, tips tips!
d30_7902


Önskar er en fortsatt fin måndag!