Etiketter

, ,

215_8666

Ännu en helg har susat förbi.
Hade planerat en lugn helg men när man summerar ihop den i efterhand har det blivit en hel del gjort ändå. 

Började kratta löv igår och kunde bara konstatera att det tar ju aldrig slut. Finns löv i vår trädgård precis överallt. Gärna sådana som sitter hårt fast i rufsigt torrt gräs, om ni förstår vad jag menar. Man får verkligen dra loss dem. 

Per och Sofia satte upp studsmattan igår så fr o m nu sitter hjärtat i halsgropen på mig när framförallt Sofia är i farten med sina volter och grejer. Puh..

Årets första grillning är också avbockad.
Lammytterfiléer grillades och till dem hade vi rostade potatisklyftor, stekt Karl Johan-svamp, sallad och bearnaisesås. Supergott!

Längtar så efter att kunna sitta ute om kvällarna på altanen under dessa lampor.
Grilla och sedan äta middag utomhus.
Om ett par månader så…

215_8696

Idag gjore jag till mig själv en jättegod chèvretoast på rustikt baguette. (Det är bara jag som gillar chèvretoasts här hemma.)
Hade hittat en jättegod tomattapenade på Lidl (Baresa) som jag ville prova.
Det blev så gott! 

Dela brödet på mitten och skär upp en lagom längd på baguetten.
Skiva eller smula över chèvren, klicka ut lite tomattapenade och strö över lite sesamfrön. Gratinera i ugnen i ca. 190-200 grader i ca 5 min. Lite beroende på ugn. (ev. något längre.)
Servera med sallad och tomater till och ringla lite god olivolja över. 
Klart att ätas!
215_8730

Hoppas att ni också haft en skön helg.

Kram!