Etiketter

, ,

215_7440

Idag har jag frossat i goda smoothies. 
Den här gången gjorda på endast frukt, bär och fruktdryck, ingen yoghurt.
Perfekt för mig som inte är så duktig på att äta frukt. (Ja förutom äpplen i äppelpaj, jordgubbar på sommaren eller bärdekorationen på efterrätten då…)

Har fått prova olika sorters frukt- och bärdrycker från Kiviks Musteri.
Dessa mixade med frukt och bär blev supergott!

Hade en perfekt mogen mango hemma som jag mixade med en rejäl skvätt Äppelmust med fruktkött. Klart på några sekunder.
En del av det som blev kvar av det mixade jag vidare med smakerna Granatäpple och Rödbeta/Svarta vinbär och det blev nästan ännu godare.
Sedan gjorde jag samma sak med blåbär så det blev några olika varianter.

Snabbfixat och gott, precis min melodi 🙂 Bara att blanda som man vill.

215_7426 3

Smoothie passar bra i matsäcken, som mellanmål eller bara att ha i väskan som färdkost.

215_7452


Det gäller att vitaminboosta sig nu i Vabruari!